Rodová rovnosť – gender a čo ďalej...
Milí moji čitatelia, blížiace sa referendum o rodine rozvírilo hladinu rozhovorov medzi spoluobčanmi. A či si to uvedomujeme alebo nie, priamo súvisí aj s dôchodkovým systémom. Preto mi nedalo aby som sa aj ja k danej téme nevyjadril. Dané otázky sa ma dotýkajú ako občana, ako rodiča aj ako kresťana, pretože dopad referenda sa ukáže nie o rok, dva ale až za 10-20 rokov a vtedy už môže byť neskoro...
Čísla hovoria jasne.. na jedného dôchodcu nad 65 rokov pripadajú štyria zamestnaní. Ak sa nepokúsime v tomto období o zmenu, za tridsať rokov to budú už len dvaja. Udržanie dôchodkového systému už dnes predstavuje vážny problém. O pár rokov pri nezmenených podmienkach by skolaboval. A aká by bola záchrana.. dramatické zvýšenie veku odchodu do dôchodku až na hranicu 70 až 75 rokov. "Zároveň by dochádzalo k prudkému znižovaniu výšky dôchodkov a zvyšovaniu odvodového zaťaženia občanov," to všetko sa uvádza aj vo vyhlásení MPSVR. Preto bojujme za rodinu, za zvyšovanie pôrodnosti a zachovanie si tradičnej rodiny, ktorá je a aj bude na Slovensku stále jedna zo základných pilierov spoločnosti. Bojujme za demokratickú vôľu nás milí spoluobčania. Viem a verím, že naša obec je postavená na kresťanských hodnotách a to je jedno akého vierovyznania sme.
Napriek týmto faktom sa na starom kontinente darí teóriám, ktoré ohrozujú tradičnú rodinu. Medzi ne patrí ideológia gender alebo ináč nazývaná rodová rovnosť. Podľa tejto teórie dôležitá je voľba samotná, nie voľba dobra alebo pravdy, keďže objektívne dobro vlastne ani nejestvuje. Ideológia rodovej rovnosti je inšpirovaná radikálnym feminizmom a marxizmom. Vychádza zo snahy vytvoriť „nového človeka“, ktorý nebude otrokom tradičných biblických predstáv o človeku a kresťanskej antropológie. Zástancovia rodovej rovnosti tvrdia, že biologické pohlavie nie je dôležité. Je jedno, či ste mužom alebo ženou. Dôležitý je váš rod, čiže sexuálna orientácia, ktorú si môžete slobodne zvoliť podľa chute a túžob. Inými slovami, existencia človeka nie je podmienená jeho prirodzenosťou, ale kultúrou. Najvyššou hodnotou je sloboda voľby. V tomto duchu má každý človek možnosť vybrať si vlastnú sexuálnu orientáciu a prípadne ju počas života zmeniť. Biologické pohlavia sú dve, ale kategórii sexuálneho správania je oveľa viac. Zástancovia rodovej rovnosti sú presvedčení, že spoločnosť ich má všetky rovnako rešpektovať. Preto sa v mnohých krajinách sveta konajú tzv. Dúhové pochody, kde skupiny extrémistov žiadajú zrovnoprávnenie všetkých foriem sexuálnej identity.
Podľa tradičnej antropológie, ku ktorej sa mimochodom hlásil aj Aristoteles, úlohy muža a ženy vyplývajú z ich prirodzenosti. Muž a žena sú jednoducho iní. Naproti tomu ciele zástancov rodovej rovnosti dosvedčujú, že uprednostňovanie manželstva ako zväzku muža a ženy je najväčšou prekážkou na ceste k budovaniu spoločnosti oslobodenej od predsudkov kresťanskej tradície. V mene práva na voľbu, rovnosť a v mene zápasu proti domnelej diskriminácii vznikli tzv. „práva na sexuálne a reprodukčné zdravie“, čo v podstate neznamená nič inšie, len legitimizáciu všetkých foriem spolužitia medzi pohlaviami, právo na sexuálne správanie bez reprodukcie, právo na potrat, antikoncepciu, umelé oplodnenie, potláčanie homofóbie a povýšenie práva voľby sexuálneho správania adolescentov proti vôli ich rodičov. Ideológia rodovej rovnosti je v svojej podstate nehumánna a protikresťanská. No ale aj na Slovensku objavujú nápady zaviesť tento typ sexuálnej výchovy na všetkých školách bez možnosti uplatnenia výhrady vo svedomí. Aktivistky rôznych feministických zoskupení, ale najmä podporovatelia Spoločnosti pre plánované rodičovstvo presadzujú napríklad poskytovanie bezplatnej antikoncepcie v sociálne znevýhodnených skupinách či obmedzenie práva lekárov uplatniť si výhradu vo svedomí pri zákrokoch.
Vážení priatelia, skúste sa zamyslieť nad slovami Svätého Otca, Benedikta XVI, keď ešte v decembri 2008 povedal: „Viera v Stvoriteľa je súčasťou kresťanského Kréda. Cirkev musí brániť človeka pred sebadeštrukciou, keď žiada, aby bol rešpektovaný poriadok stvorenia, v ktorom Boh stvoril človeka ako muža a ženu. Nerešpektovať tento „jazyk“ stvorenia znamená likvidáciu človeka a deštrukciu stvorenstva.“ Ideológia rodovej rovnosti znamená práve toto. Je to zároveň silná výzva vrátiť sa k téme výhrady svedomia.
Ale aj Slovenská republika aktívne podporuje ochranu záujmov menšín na svojom území. Ústava Slovenskej republiky garantuje rozsiahle práva „národnostných menšín a etnických skupín“. V prvom rade, príslušnosť ku ktorejkoľvek národnostnej menšine alebo etnickej skupine nesmie byť nikomu na ujmu. Myslíte, že dúhoví sú menšina? Nie ! Ústava garantuje všestranný rozvoj, najmä právo spoločne s inými príslušníkmi menšiny alebo skupiny rozvíjať vlastnú kultúru, právo rozširovať a prijímať informácie v ich materinskom jazyku, združovať sa v národnostných združeniach, zakladať a udržiavať vzdelávacie a kultúrne inštitúcie. Na druhej strane, v zmysle Ústavy SR výkon práv občanov patriacich k národnostným menšinám a etnickým skupinám zaručených v tejto ústave nesmie viesť k ohrozeniu zvrchovanosti a územnej celistvosti štátu a k diskriminácii ostatného obyvateľstva.
Tieto práva sú štandardom moderných demokratických krajín, ale nikde sa neuvádza rod či sexuálna orientácia. Potom kde je sloboda, prečo robia dúhoví nátlak na spoločnosť o utláčaní a neuznávaní ich orientácie. Z môjho laického pohľadu nikto im neberie orientáciu, nikto ich neutláča ba ani neprikazuje aby sa svojej orientácie zbavili. Poďme sa zúčastniť referenda a nedajme iným, aby s nami manipulovali. Nech nejaká malá pobláznená menšina nemá šancu si presadiť svoje chúťky do našej kresťanskej spoločnosti.
Nezúčastniť sa referenda len preto, lebo „rozdeľuje“, je iba výhovorkou a ospravedlňovaním svojej vlažnosti vo vzťahu k tvorbe spoločenského konsenzu a toho, čo je najlepšie pre spoločnosť. Jedným z dôvodov, prečo sa niektorí odmietajú zúčastniť referenda, je silná polarizácia spoločnosti. Myslím si však, že ide skôr o alibizmus, ako o reálny dôvod. Polarizácia je totiž jedným z prejavov pluralizmu a ten sám o sebe nemožno nazvať „negatívnym“. Je mylným tvrdením a presvedčením, ak sa referendum nálepkuje ako „kresťanské“. Hodnoty konzervatívneho spektra nie sú príznačné len kresťanom. Sú súčasťou všeobecne uznávanej etiky a morálky. Na druhej strane, tieto hodnoty tvoria integrálnu súčasť ich viery. To, že viacerí kresťania zabezpečujú časť aktívnej podpory referenda, ešte neznamená, že celé referendum je treba automaticky vnímať ako formu akejsi náboženskej protioperácie. O to viac má kresťan – konzervatívec viac dôvodov na referendum ísť. Tak ako som nabádal na komunálne voľby tak nabádam aj na toto referendum. Nebuďme vlažní k tejto spoločnosti. Musíme uznať to, čo je rokmi dané a zaužívané. Nedajme robiť pokusy na nás bežných občanov. Voľme tak, ako nám hovorí srdce, lebo len ono najlepšie vie čo je správne čo cítime.
Ďakujem.
Výsledok referenda o rodine v našej obci |
|
---|---|
Počet okrskov |
1 |
Podiel odovzdaných zápisníc okrskových komisií v % |
100,00 |
Počet oprávnených zapísaných v zoznamoch na hlasovanie |
543 |
Počet oprávnených , ktorým sa vydali hlas. lístky |
108 |
Počet odovzdaných hlasovacích lístkov |
108 |
Počet odovzdaných platných hlasovacích lístkov |
108 |
Počet odovzdaných neplatných hlasovacích lístkov |
0 |
Účasť v % |
19,88 |
Otázka |
Odpoveď „ÁNO“ |
Odpoveď „NIE“ |
Neplatné hlasy |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Počet |
Podiel |
Počet |
Podiel |
Počet |
Podiel |
|
1 |
104 |
96,29 |
4 |
3,70 |
0 |
0,00 |
2 |
102 |
94,44 |
6 |
5,55 |
0 |
0,00 |
3 |
99 |
91,66 |
8 |
7,40 |
1 |
0,92 |